Tematyka warsztatów II poziomu:
Propozycje Centrum Podejścia Skoncentrowanego na Rozwiązaniach
1. Wyobraźnia w rozwiązaniach – zastosowanie kart metaforycznych w TSR
Czas trwania: 20 godz. dydaktycznych.
W ramach warsztatu:
- poznanie narzędzia, jakim są karty metaforyczne,
- poszerzenie procesu pomagania o dodatkowe sposoby pracy,
- wzmacnianie postawy ciekawości wobec klienta, niewiedzy w pracy z klientem,
- rozwijanie umiejętności adaptowania kart do istniejących narzędzi PSR oraz impuls do własnych pomysłów.
2. Praca grupowa w oparciu o TSR
Czas trwania: 20 godzin dydaktycznych
W ramach warsztatu:
- rozważanie perspektywy procesu grupowego, a zastosowania tsr w pracy z grupą,
- rozwijanie umiejętności wykorzystania różnorodności form pracy grupowej w oparciu o tsr,
- przedstawienie schematów i procedur pracy z grupą.
3. Śmierć to jeden z tematów w życiu
Czas trwania: 20 godzin dydaktycznych
W ramach warsztatu:
- przećwiczenie stosowania tsr w pracy z osobami zagrożonymi popełnieniem samobójstwa,
- rozwój zdolności do pracy z osobami w okresie życia, kiedy świadomie zbliżamy się do śmierci,
- nauka pracy z bliskimi osób, które umierają lub umarły.
4. Od traumy do…? zastosowanie TSR w pracy z osobami po traumie
Czas trwania: 20 godz. dydaktycznych
W ramach warsztatu:
- wiedza o zasadach pracy z osobami po doświadczeniu traumy, w tym szczególnie praca z dziećmi po traumie seksualnej,
- zwiększenie umiejętności nawiązania i podtrzymania kontaktu z osobą w trudnej sytuacji,
- poznanie innych, dodatkowych sposobów pracy z klientem, m.in. z wykorzystaniem kart metaforycznych, struktury Basic Ph.
5. Osiąganie mistrzostwa w TSR
Czas trwania: 20 godzin dydaktycznych
W ramach warsztatu:
- praca nad rozwojem rozumienia i stosowania tsr od ogólnych refleksji po szczegółowe „do bólu” momenty prowadzenia kontaktu z klientem,
- poznawanie mniej typowych metod pracy tsr-owej, przy jednoczesnym „szlifowaniu” podstawowych gam.
zapisz się na szkolenie Centrum PSR >>>
Propozycje Centrum Rozwiązań
1. „Uzależnienia chemiczne i behawioralne w ujęciu TSR”
Czas trwania: 20 godz. dydaktycznych
W ramach warsztatu:
- rozumienie uzależnienia jako nawyku oraz rola diagnoza,
- diagnoza celów terapii,
- istotne kierunki pracy (zwiększanie możliwości wyborów klienta, zmiana destrukcyjnego nawyku, rozwijanie umiejętności podejmowania właściwych z punktu widzenia wyborów egzystencjalnych decyzji),
- nawroty w uzależnieniach a TSR,
- wskazówki do konstruowania programu terapeutycznych w oparciu o TSR.
2. „Współpraca z rodziną – interwencja i terapia”
Czas trwania: 20 godz. dydaktycznych
W ramach warsztatu:
- specyfika pracy z rodziną jako klientem o wielu celach,
- zarządzanie procesem, czyli kierowanie rozmową w sytuacjach konfliktu,
- specyfika interwencji w sprawach rodzinnych,
- wybrane pomocne techniki.
3. „Zachowania autodestrukcyjne młodzieży – samookaleczenia, zachowania suicydalne, zaburzenia odżywiania”
Czas trwania: 20 godz. dydaktycznych
W ramach warsztatu:
- specyfika okresu dorastania – norma a patologia,
- pomocne sposoby nawiązywania współpracy z młodzieżą,
- wybrane formy zachowań autodestrukcyjnych,
- pomocne techniki.
4. „TSR poza słowami – arteterapia i praca z ciałem”
Czas trwania: 20 godz. dydaktycznych
W ramach warsztatu:
- język jako narzędzie zmiany,
- sztuka czytania tego, co mówią do nas klienci poza słowami,
- praca z wykorzystaniem różnych form arteterapii,
- pamięć cielesna jako przeszkoda lub narzędzie zmiany.
5. „TSR przy tablicy – profilaktyka szkolna inaczej”
Czas trwania: 20 godz. dydaktycznych
W ramach warsztatu:
- rozumienie profilaktyki w duchu PSR,
- trzy poziomy współpracy: uczeń, klasa, szkoła,
- pomocne narzędzia i procedury,
- pozyskiwanie do współpracy rodziców.
zapisz się na szkolenie Centrum Rozwiązań >>>
Propozycje LETSR
1. Interwencja Kryzysowa w PSR
Czas trwania: 6 dni (3×2 dni) – 64 godz. dydaktyczne
W ramach warsztatu:
- zyskanie wiedzy w zakresie psychologii kryzysu, symptomatologii różnych rodzajów kryzysu, diagnostyki stanu, potrzeb i zasobów osoby w kryzysie,
- nabycie wiedzy i umiejętności nawiązywania kontaktu i pracy z klientem w sytuacji kryzysu psychologicznego z wykorzystaniem zasad interwencji kryzysowej w konwencji TSR,
- rozwijanie umiejętności pracy z klientem w sytuacji kryzysu suicydalnego, pracy z rodziną po próbie samobójczej członka rodziny i po dokonanym samobójstwie,
- doskonalenie warsztatu pracy z osobami w sytuacji kryzysu potraumatycznego, w sytuacji utraty i żałoby z wykorzystaniem narzędzi i technik TSR,
- zyskanie umiejętności pracy z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi w kontekście kryzysu i traumy, w tym w wydarzeniach i wypadkach masowych.
2. Metoda Kids’ Skills – Dam Radę!
Czas trwania: 3 dni – 32 dydaktycznych
W ramach warsztatu:
- poznanie metody pomagającej dzieciom w wieku powyżej 3 roku życia,
- zastosowanie w przypadku trudności emocjonalnych i behawioralnych,
- metoda Kids’ Skills sprzyja rozwijaniu umiejętności przez dzieci,
- metoda stworzona w Finlandii przez dr Bena Furmana znana jest obecnie na całym świecie.
3. TSR w pracy z dzieckiem i rodziną
Czas trwania: 2 dni – 21 godz. dydaktycznych
W ramach warsztatu:
- przekazanie uczestnikom wiedzy z zakresu prowadzenia terapii dzieci w wieku od 2 r.ż. do 11 r.ż. i rodzin w obliczu różnych problemów,
- przedstawienie różnych techniki umożliwiających pracę z dziećmi w oparciu o przeszłość, teraźniejszość i przyszłość,
- przedstawienie różnorodnych, autorskich techniki umożliwiających przeprowadzenie sesji z dzieckiem przy użyciu kredek, zabawek, kukiełek, gier, bajek oraz zabaw ruchowych,
- przekazanie wiedzy, a także praktycznych umiejętności, dzięki którym można skuteczniej pomagać najmłodszym i ich rodzinom.
4. TSR w pracy z młodzieżą i rodziną
Czas trwania: 2 dni – 21 godz. dydaktycznych
W ramach warsztatu:
- poszerzenie wiedzy na temat specyfiki okresu dojrzewania (11-21 lat) oraz rozwoju młodego człowieka w kontekście systemu rodzinnego,
- poznanie metod umożliwiających transformację młodzieńczego buntu w motywację do dokonywania zmian,
- przedstawienie możliwości wykorzystywania modyfikacji technik TSR w obliczu różnorodnych młodzieńczych problemów np. lęki, myśli suicydalne, samookaleczenia, problemy z odżywianiem,
- zaprezentowanie możliwości wykorzystywania nowoczesnych technologii w trakcie sesji i do pracy poza sesyjnej.
5. Praca w oparciu o relacje w diadzie – terapia pary
Czas trwania: 3 dni – 32 godz. dydaktycznych
W ramach warsztatu:
- przygotowanie uczestników do pracy z dwiema osobami będącymi w relacji,
- doskonalenie umiejętność pracy na relacji z jednym klientem,
- nauka prowadzenia wywiadu z dwiema osobami jednocześnie,
- uczestnicy poznają sposoby zachowania równowagi terapeutycznej.
6. TSR z pomocą rodzinie w obliczu rozwodu
Czas trwania: 2 dni – 20 godz. dydaktycznych
W ramach warsztatu:
- metody diagnozy i terapii rodzin w sytuacjach okołorozwodowych,
- prowadzenie równoległej pracy terapeutycznej z dzieckiem, rodzicami oraz całą rodziną,
- praktyczne aspekty stosowania PSR w wybranych sytuacjach okołorozwodowych.
7. Edukacja Skoncentrowana na Rozwiązaniach
Czas trwania: 4 dni (2x2dni) – 42 godz. dydaktycznych
W ramach warsztatu:
- poznawanie kompleksowego systemu pracy w ramach oddziaływań edukacyjnych,
- prezentacja skutecznych sposobów oddziaływania na zachowania ucznia,
- narzędzia sprzyjające motywowaniu do nauki i budowaniu relacji współpracy,
- praca z tzw. „uczniem trudnym” oraz jego rodzicami, nauczycielami.